Polska platforma webinarowa
Ponad 40 proc. Polaków używa rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ale więcej niż połowa z nich deklaruje, że robi to z braku wyboru. Nowe dane ClickMeeting
Ponad 90 proc. Polaków deklaruje, że zawsze dba o bezpieczeństwo swoich danych w sieci, albo stara się to robić, chociaż nie zawsze się to udaje. Jednocześnie jednak prawie połowa ankietowanych nie jest świadoma faktu, że kraj pochodzenia firmy może mieć wpływ na jej podejście do ochrony prywatności danych użytkowników. Jednym z zagrożeń dla bezpieczeństwa informacji w sieci może być sztuczna inteligencja. Z oprogramowania i usług online wykorzystujących technologię sztucznej inteligencji korzysta 44 proc. Polaków, ale ponad połowa z nich robi to tylko dlatego, że nie ma innego wyboru. Co 4. badany nie wie, czy używane przez niego rozwiązania technologiczne wykorzystują AI.
2024-11-04, 10:21
Zdaniem 62 proc. Polaków polskie rozwiązania technologiczne i usługi online są lepsze od zagranicznych lub równie dobre. Najnowsze dane
Przy wyborze oprogramowania i usług online co drugi Polak kieruje się przede wszystkim ich jakością i stabilnością działania. Niecałe 40 proc. w pierwszej kolejności zwraca uwagę na cenę, a jedynie 20 proc. na kwestie bezpieczeństwa danych i zgodności danego rozwiązania z przepisami RODO. Dla 14 proc. największe znaczenie przy wyborze rozwiązań technologicznych ma dostępność polskiego interfejsu i obsługi klienta. Dla 87 proc. obecność polskojęzycznego wsparcia technicznego jest ważna lub bardzo ważna.
Raporty ClickMeeting
2024-10-23, 10:09
Prawie 3 mln zł zarobili twórcy płatnych webinarów w tym roku. Nowe dane ClickMeeting
Najbardziej dochodowy polski webinar w tym roku dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Ogromną popularnością nad Wisłą cieszą się tego typu wydarzenia dotyczące zagadnień z branży medycznej, psychologii, coachingu oraz edukacji. W sumie od stycznia do sierpnia 2024 r. za pośrednictwem ClickMeeting zorganizowano blisko 800 płatnych wydarzeń, które zarobiły łącznie 2,7 mln zł. Dodatkowo na świecie coraz większą popularnością cieszy się model zarabiania na wydarzeniach online za pośrednictwem dobrowolnych wpłat od uczestników, chcących okazać twórcy swoje uznanie. Polski ClickMeeting, jako pierwsza platforma webinarowa, wprowadza taką funkcję, obok dostępnych dotychczas opcji płatnych biletowanych wydarzeń online takich jak webinary, konferencje, kursy i szkolenia czy korepetycje.
Nowe produkty i usługi
2024-10-02, 10:52
Ponad połowa Polaków deklaruje, że wybiera polskie rozwiązania technologiczne. Faktycznie robi tak ⅓. Najnowsze dane
Patriotyzmem konsumenckim, czyli preferowaniem przy zakupie polskich produktów, najczęściej, według deklaracji, kierują się osoby w wieku powyżej 60 lat, a najmniejszą wagę przywiązują do niego osoby w pokolenia Z (od 18 do 27 lat). W przypadku zakupów oprogramowania i usług technologicznych taką postawę deklaruje 55 proc. badanych przez polski ClickMeeting. W pytaniu o to, z jakich polskich rozwiązań technologicznych korzystają, Polacy najczęściej wskazują: chat lub komunikator, platformę do wydarzeń online i webinarów, platformę edukacyjną lub szkoleniową oraz oprogramowanie księgowe.
Raporty ClickMeeting
2024-09-18, 10:40
Polacy są przychylni edukacji online, ale tej zorganizowanej – niemal połowa jest zdania, że może być ona równie efektywna, co lekcje stacjonarne. Komentarz eksperta
Chociaż Polacy uznają kursy online i aplikacje edukacyjne za ciekawe narzędzia, to jednak 62 proc. uważa, że nie są one w stanie zastąpić tradycyjnych lekcji. Natomiast blisko połowa respondentów jest zdania, że zorganizowana nauka zdalna może być tak samo efektywna, jak stacjonarna. Według 31 proc. ankietowanych szkolne podręczniki można częściowo lub całkowicie zastąpić wersjami cyfrowymi. Co 4. badany uważa, że korzystanie ze smartfonów do nauki powinno być dopuszczone w szkołach. Warto jednak pamiętać, że organizacja takich zajęć wymaga innego podejścia nauczyciela i większego zaangażowania uczniów.
Nauka zdalna
2024-09-02, 11:45
Polacy w europejskiej czołówce pod względem ilości czasu poświęcanego na opiekę nad bliskimi. Czy 4-dniowy tydzień pracy pomoże im odpocząć? Komentarz ekspertki
Blisko połowa pracujących Polaków doświadcza wypalenia zawodowego, a niemal 30 proc. czuje się przepracowanych. Jednocześnie po pracy średnio 2 godziny i 15 minut przeznaczają na zajmowanie się domem, a 38 minut na opiekę nad domownikami. Szczególnie obowiązkami opiekuńczymi obciążone są kobiety. Czy dzięki skróceniu tygodnia pracy do 4 dni ich czas wolny mógłby stać się bardziej jakościowy?

Komentarz ekspercki Martyny Grzegorczyk, Marketing Operations Manager z ClickMeeting, lidera polskiego rynku narzędzi do webinarów, spotkań online oraz wsparcia pracy zdalnej i hybrydowej.
2024-08-20, 11:31
85 proc. polskich pracowników w wieku 60+ jest przychylnych automatyzacji pracy. Nowa analiza ClickMeeting
Blisko ⅓ polskich pracowników z pokolenia milenialsów (28-44 lata) oraz ¼ z pokolenia X (45-59 lat) czuje się przepracowana. Zarówno wśród Zetek (18-27 lat) jak i baby boomers (60 lat i więcej) takie poczucie towarzyszy mniej niż ⅕ badanych. Pracownicy ze wszystkich grup wiekowych zgadzają się, że na ich wydajność pozytywnie wpłynęłaby możliwość korzystania w pracy z narzędzi ułatwiających zachowanie work-life balance/workation. W sumie ponad 70 proc. popiera wprowadzenie możliwości pracy zdalnej lub hybrydowej, jeśli to możliwe, a 65 proc. uważa, że korzystanie z narzędzi do spotkań online poprawiłoby wydajność ich pracy.
Raporty ClickMeeting
2024-08-06, 12:53
4-dniowy tydzień pracy sprawdza się za granicą. Przegląd ekspercki pilotażowych programów krótszego czasu pracy
Czekając na zapowiadane w Polsce skrócenie tygodniowego czasu pracy, warto przyjrzeć się doświadczeniu innych krajów. W dotychczasowych programach pilotażowych 4-dniowego tygodnia pracy odnotowano m.in. wzrost spadek rotacji zatrudnienia o 40 proc., polepszenie dobrostanu pracowników w 82 proc. firm oraz oszczędności dla pracodawców na poziomie niemal 2 mln zł w skali roku. Krótszy czas pracy najlepiej przyjął się na Islandii, gdzie 86 proc. pracowników korzysta z niego lub ma taką możliwość. Jednak polscy pracodawcy nie palą się do tego rozwiązania, a 51 proc. uważa, że w ich branży jest ono niemożliwe. Według danych ClickMeeting satysfakcjonującą alternatywą dla 54 proc. Polaków mogłaby być praca zdalna lub hybrydowa.
Praca zdalna
2024-07-17, 11:18
Z wiekiem spada poparcie Polaków dla 4-dniowego tygodnia pracy, chociaż to Zetki najbardziej obawiają się, że spowoduje on spadek wynagrodzeń. Nowa analiza ClickMeeting
Wśród polskich Zetek (18-27 lat) co 3. obawia się, że wprowadzenie 4-dniowego tygodnia pracy spowoduje obniżenie zarobków, wynika z badania ClickMeeting. Wśród starszych generacji obawia się tego mniej więcej ¼ respondentów. Jednak Zetki wydają się skłonne, by to zaakceptować – mimo obaw niemal 70 proc. popiera pomysł skrócenia czasu pracy. Polacy, niezależnie od wieku, woleliby pracować 4 dni w tygodniu po 8 godzin niż przez 5 dni po 6,4 godziny.
Raporty ClickMeeting
2024-07-02, 11:52
Tylko 15 proc. polskich nauczycieli planuje korzystać w nauczaniu ze sztucznej inteligencji, jednocześnie do nauki używa jej prawie 60 proc. uczniów i studentów. Komentarz ekspercki na temat AI w edukacji
Trwająca obecnie rewolucja AI dotyka wszystkich dziedzin życia – również edukacji. Polscy uczniowie i studenci chętnie wykorzystują sztuczną inteligencję m.in. do wyszukiwania informacji oraz tłumaczenia i pisania tekstów. Nauczyciele podchodzą do tej technologii z dużo większym dystansem. Tymczasem AI może być niezwykle przydatna np. w rozwijaniu u młodzieży zdolności krytycznego myślenia i analizy faktów, umiejętności społecznych, czy w planowaniu indywidualnego toku nauczania. Pozytywny stosunek do wykorzystania AI w nauczaniu ma już blisko ⅓ Polaków.
2024-06-19, 11:32
Prawie połowa pracowników wolałoby rozwód od powrotu do biura w pełnym zakresie. Praca zdalna kontra stacjonarna — komentarz ekspertki
Niemal 80 proc. pracodawców uważa, że powrót do biur jest trendem, który z pewnością będzie trwał przez kolejne dwa lata. Jednak blisko 90 proc. polskich pracowników możliwość pracy przynajmniej częściowo zdalnej uznaje za ważną. Optymalnym rozwiązaniem jest odpowiednio rozplanowana praca hybrydowa — zdaniem ok. 40 proc. pracowników forma zdalna bardziej sprzyja pracy indywidualnej, podczas gdy zespołowo lepiej pracuje się z biura.
Praca zdalna
2024-06-06, 11:44
Prawie 70 proc. Polaków wybrałoby 4-dniowy tydzień pracy zamiast skrócenia jej godzin w trakcie 5 dni. Najnowsze badanie ClickMeeting
Nawet 40 proc. Polaków uważa, że dochody zarówno pracowników jak i firm w 4-dniowym tygodniu pracy pozostaną bez zmian. Polska platforma do webinarów, spotkań online oraz wideokonferencji, ClickMeeting przeprowadziła badanie na temat możliwości wprowadzenia 4-dniowego modelu pracy. Zdaniem 54 proc. ankietowanych, jeżeli nie będzie to możliwe, rozwiązaniem mogłaby być większa ilość pracy zdalnej / hybrydowej. Z kolei 12 proc. badanych wskazuje w pytaniu wielokrotnego wyboru, że skutkiem skrócenia tygodnia pracy byłyby mniejsze dochody zarówno przedsiębiorców jak i pracowników.
2024-05-06, 10:34
Nawet co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność. Najnowsze dane ClickMeeting
Niemal co dziesiąty ankietowany twierdzi, że Polacy nie pracują zbyt wiele, a co trzeci uważa, że 4-dniowy tydzień pracy w żaden sposób nie wpłynie na naszą produktywność w trakcie wykonywania obowiązków służbowych. Tak wynika z badania polskiej platformy do webinarów, spotkań online oraz wideokonferencji ClickMeeting na temat możliwości wprowadzenia 4-dniowego tygodnia pracy. Wyniki wskazują też, że niemal 25 proc. naszego społeczeństwa sądzi, że w obecnej pracy ma za dużo obowiązków.
2024-04-10, 12:46
Niemal jedna piąta Polaków przeciwko 4-dniowemu tygodniowi pracy
Nawet co trzeci respondent uważa, że zmniejszenie obecnego wymiaru tygodnia pracy o jeden dzień mogłoby zwiększyć liczbę zadań służbowych, które mamy do wykonania w trakcie doby. Polska platforma do webinarów, spotkań online oraz wideokonferencji, ClickMeeting przeprowadziła badanie na temat możliwości wprowadzenia 4-dniowego tygodnia pracy. Wyniki ankiety wskazują, że niemal jedna dziesiąta naszych rodaków uważa, że praca w krótszym wymiarze czasowym zmniejszyłaby poziom naszej satysfakcji.
2024-03-19, 12:02
Zjawisko zdalnego feminizmu – nowy wymiar równości w świecie pracy? Komentarz ekspertki
W czasach postępującej cyfryzacji i zmieniającego się krajobrazu zawodowego praca zdalna i hybrydowa stały się szansą na większą równość płci. Wykluczenie komunikacyjne, sztywne godziny w firmach, wpływają na obniżenie aktywności zawodowej, a szczególnie matek oraz osób z obowiązkami rodzinnymi. Mężczyźni i kobiety w różny sposób patrzą na niestacjonarne formy pracy – nawet 80 proc. uczestniczek badania uważa możliwość wykonywania jej zdalnie lub hybrydowo za największy benefit, jaki może zaproponować pracodawca. Z kolei 68 proc. respondentek preferuje taki model zatrudnienia.
2024-03-07, 13:01
Jak efektywnie wykorzystywać AI w edukacji? Komentarz ekspercki Nauczyciela Roku 2021
Rozwój nowoczesnych technologii otworzył przed edukacją nowe horyzonty. Jak wynika z badania przeprowadzonego we wrześniu zeszłego roku przez polską platformę ClickMeeting, nawet 47 proc. osób uważa, że korepetycje oraz zajęcia online, mogą być równie skuteczne, jak te prowadzone stacjonarnie, a prawie ⅓ Polaków uważa, że podręczniki szkolne można zastąpić cyfrowymi. Jednocześnie nowym wyzwaniem związanym z nauką staje się korzystanie z AI. W związku z tym ClickMeeting zorganizowało webinar poświęcony wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w edukacji, z Dariuszem Martynowiczem, Nauczycielem Roku 2021. Podkreślał on potrzebę rozwijania u dzieci umiejętności niedostępnych dla maszyn takich jak empatia oraz krytyczne myślenie.
2024-02-20, 12:12
Szkolenia online dla medyków z USG odnotowały 679 tys. zł ze sprzedaży biletów - webinary w branży medycznej z największymi przychodami
Jak wynika z najnowszych danych platformy ClickMeeting, największą sprzedaż z biletów na wydarzenia online w 2023 roku przyniosły organizatorom webinary związane z medycyną. Najwyższy przychód w skali roku w tej kategorii wyniósł 679 tys. zł, a pod względem zainteresowania łącznie najwięcej uczestników przyciągnęły spotkania online szkoły psychoterapii - 9 745 osób. Z kolei za największą ilość zorganizowanych spotkań na platformie odpowiedzialni byli tzw. power userzy (26 proc.), którzy aktywnie wykorzystują możliwości platformy. Na drugim miejscu uplasowali się eksperci marketingu i sprzedaży (24 proc.), a podium zamknęła branża szkoleń i consultingu (20 proc.). W najnowszym raporcie „State of online events” jeden z najpopularniejszych komunikatorów w Polsce podsumowuje branżę wydarzeń online w 2023 roku.
2024-02-07, 11:46
300 tys. przychodu za dwa webinary na temat usypiania dzieci, a 26 tys. z projektowania instalacji. Polski ClickMeeting podsumowuje rosnący rynek webinarów online
Wydarzenia online również w 2023 roku były doskonałym źródłem przychodu. Według najnowszego raportu „State of online events” od ClickMeeting jednego z najpopularniejszych komunikatorów w Polsce rekordzista zarobił na webinarach niemal 740 tys. zł w skali roku i jest to o 7 proc. więcej niż w 2022. Lider całej platformy wygenerował przychód w wysokości ponad 161 tys. zł w trakcie jednego spotkania online i jest to o 60 proc. więcej niż najlepszy wynik w poprzednich 12 miesiącach. Najbardziej opłacalne webinary organizowane były przez branżę medyczną.
Raporty ClickMeeting
2024-01-23, 10:58
Rekordzista zorganizował 6619 wydarzeń online w ciągu roku. Profesjonalizacja webinarów jako kluczowe narzędzie dla ekspertów. Polski ClickMeeting podsumowuje rok 2023
Jedyny polski komunikator, który znalazł się w czołówce najpopularniejszych platform nad Wisłą – ClickMeeting, podsumowuje 2023 rok. Jak wynika z najnowszych danych zebranych od użytkowników na całym świecie w raporcie „State of online events”, rynek webinarów i spotkań online staje się coraz bardziej profesjonalny. Eksperci korzystający z różnych formatów i bogatych funkcji wydarzeń online odpowiadają za 26 proc. spotkań na całej platformie. Dlatego tegoroczna analiza po raz pierwszy zawiera odrębną kategorię ich dotyczącą, czyli tzw. power userów. Rekordzista całej platformy – szkoła specjalizująca się w nauce języków orientalnych – zorganizował w ciągu roku 6 619 wydarzeń, w których udział wzięło 23 831 uczestników.
2024-01-09, 11:54
Jedyne polskie narzędzie po raz kolejny w zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów Polaków
Jak wynika z badania Gemius/PBI, ClickMeeting polska platforma do organizacji spotkań online, po raz kolejny znalazł się w czołówce komunikatorów nad Wisłą. W ciągu jednego miesiąca czas spędzany na nim przez użytkowników wzrósł o 85,7 proc., z prawie 13 minut w sierpniu do niemal 24 minut we wrześniu tego roku. Z przedstawionych danych wynika również, że liczba realnych użytkowników zwiększyła się o ponad 40 proc., osiągając 850 tys., co przełożyło się na 2,86 proc. zasięgu. W ubiegłym roku ponad połowa spotkań online na rodzimym narzędziu dotyczyła szkoleń, konsultingu, marketingu i sprzedaży.
2023-12-20, 11:20
Rekordowa liczba działalności zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencji i dwubiegunowa sytuacja finansowa
W tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland na zlecenie ClickMeeting przeprowadziło analizę, z której wynika, że 40 proc. przedsiębiorstw związanych z eventami, wystawami oraz kongresami znajduje się w dobrej kondycji finansowej. Jednak pomimo polaryzującej sytuacji materialnej - firm przybywa. Natomiast w branży związanej z doradztwem oraz szkoleniami zarejestrowanych jest w tym roku według KRS blisko 75 tys., działalności gospodarczych, czyli o 9 proc. więcej niż w 2022 roku, kiedy ich liczba wynosiła 68 399.
2023-12-04, 12:52
Jedna trzecia Polaków obawia się wykorzystania przekazanych danych do trenowania AI. Prawie co dziesiąty doświadczył naruszenia prywatności danych online
Ponad ¾ Polaków jest świadoma zagrożeń online w trakcie lekcji zdalnych. Jednak mniej niż połowa deklaruje, że wie, jak zachować się w sytuacji niebezpieczeństwa dotyczącego danych lub prywatności. Ponad połowa wskazań w pytaniu wielokrotnego wyboru pokazuje, że kluczowe do poprawy obecnej sytuacji są silniejsze zabezpieczenia oraz regularne szkolenia. Z kolei 8 proc. badanych doświadczyło naruszenia prywatności podczas zajęć online.
Nauka zdalna
2023-11-20, 11:28
Blisko ⅓ Polaków jest za podręcznikami cyfrowymi, a częściowe nauczanie zdalne popiera 42 proc. Prawie 40 proc. osób jest gotowych zapłacić do 50 zł za godzinę lekcji online
Nowoczesne formy nauki stały się codziennością wielu szkół oraz domów. Nawet 47 proc. osób uważa, że korepetycje oraz zajęcia edukacyjne online, mogą równie skuteczne jak te prowadzone stacjonarnie. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez polską firmę ClickMeeting, niemal połowie Polaków zdarza się korzystać z kursów lub aplikacji do nauki online. Prawie ⅕ respondentów byłaby w stanie zapłacić za taką lekcję od 50 do 90 zł za godzinę. Jednocześnie, jedynie 5 proc. chciałoby, aby nauka zdalna w pełni zastąpiła tą tradycyjną.
Nauka zdalna
2023-11-06, 10:58
Nawet 88 proc. rodziców niepokoi się o bezpieczeństwo online swoich dzieci. Jedynie ⅓ badanych zna narzędzia chroniące przed cyberzagrożeniami
Ponad połowa respondentów chciałaby poprawić bezpieczeństwo swoich dzieci w czasie, gdy korzystają one z Internetu. Polacy stają się coraz bardziej świadomi szans oraz niebezpieczeństw związanych z technologią. Jak wynika z tegorocznego badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, ponad 40 proc. rodziców deklaruje, że regularnie podejmuje działania w celu zabezpieczenia prywatności swoich dzieci w sieci. Niemal połowa ankietowanych monitoruje ich aktywność w Internecie, a zaledwie 8 proc. nie zwraca na nią uwagi.
Raporty ClickMeeting
2023-10-18, 11:40
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy | Zgoda cookies
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.