Na świecie już prawie ⅓ przychodów twórców internetowych pochodzi z organizacji m.in. wydarzeń online. W Polsce rekordzista osiągnął przychód 96,6 tys. zł z jednego webinaru. ClickMeeting podsumowuje 2024 r.
Ponad 207 mln ludzi na świecie uważa się za twórców internetowych – o 300 proc. więcej, niż jeszcze dwa lata temu. Wpływa to na ich model biznesowy i zwiększa znaczenie bezpośredniego kontaktu z odbiorcami, co z kolei przekłada się na wzrost popularności webinarów i spotkań online, które stają się coraz ważniejszym źródłem przychodów. Według najnowszych danych ClickMeeting, najwyższy przychód osiągnął cykl webinarów w 2024 r., na który sprzedano bilety za ponad 760 tys. zł. Ponad połowa wszystkich ubiegłorocznych wydarzeń na tej platformie miała charakter edukacyjny, a szczególnym zainteresowaniem cieszyły się coaching oraz szkolenia medyczne, a także… jeździeckie.
Raporty ClickMeeting
2025-01-20, 11:18
Ponad 120 tys. zł zarobiło szkolenie online z jeździectwa, a prawie 71 tys. zł – cykl webinarów na temat trenowania psów. Rośnie popularność webinarów poświęconych pracy ze zwierzętami
Szkolenia online poświęcone behawiorystyce psów to jeden z najpopularniejszych typów płatnych webinarów, jak wynika z danych polskiego ClickMeeting. Do najbardziej dochodowych spotkań online w 2024 r. należy m.in. sesja sześciu treningów online dla psów, na którą sprzedano 444 bilety na łączną kwotę 70,8 tys. zł. Pod względem liczby psów w gospodarstwach domowych polska zajmuje drugie miejsce w UE, a wraz ze wzrostem popularności tych czworonogów rośnie też poziom zrozumienia ich potrzeb i zaangażowanie właścicieli.
Raporty ClickMeeting
2024-12-11, 12:29
Zdaniem 62 proc. Polaków polskie rozwiązania technologiczne i usługi online są lepsze od zagranicznych lub równie dobre. Najnowsze dane
Przy wyborze oprogramowania i usług online co drugi Polak kieruje się przede wszystkim ich jakością i stabilnością działania. Niecałe 40 proc. w pierwszej kolejności zwraca uwagę na cenę, a jedynie 20 proc. na kwestie bezpieczeństwa danych i zgodności danego rozwiązania z przepisami RODO. Dla 14 proc. największe znaczenie przy wyborze rozwiązań technologicznych ma dostępność polskiego interfejsu i obsługi klienta. Dla 87 proc. obecność polskojęzycznego wsparcia technicznego jest ważna lub bardzo ważna.
Raporty ClickMeeting
2024-10-23, 10:09
Ponad połowa Polaków deklaruje, że wybiera polskie rozwiązania technologiczne. Faktycznie robi tak ⅓. Najnowsze dane
Patriotyzmem konsumenckim, czyli preferowaniem przy zakupie polskich produktów, najczęściej, według deklaracji, kierują się osoby w wieku powyżej 60 lat, a najmniejszą wagę przywiązują do niego osoby w pokolenia Z (od 18 do 27 lat). W przypadku zakupów oprogramowania i usług technologicznych taką postawę deklaruje 55 proc. badanych przez polski ClickMeeting. W pytaniu o to, z jakich polskich rozwiązań technologicznych korzystają, Polacy najczęściej wskazują: chat lub komunikator, platformę do wydarzeń online i webinarów, platformę edukacyjną lub szkoleniową oraz oprogramowanie księgowe.
Raporty ClickMeeting
2024-09-18, 10:40
85 proc. polskich pracowników w wieku 60+ jest przychylnych automatyzacji pracy. Nowa analiza ClickMeeting
Blisko ⅓ polskich pracowników z pokolenia milenialsów (28-44 lata) oraz ¼ z pokolenia X (45-59 lat) czuje się przepracowana. Zarówno wśród Zetek (18-27 lat) jak i baby boomers (60 lat i więcej) takie poczucie towarzyszy mniej niż ⅕ badanych. Pracownicy ze wszystkich grup wiekowych zgadzają się, że na ich wydajność pozytywnie wpłynęłaby możliwość korzystania w pracy z narzędzi ułatwiających zachowanie work-life balance/workation. W sumie ponad 70 proc. popiera wprowadzenie możliwości pracy zdalnej lub hybrydowej, jeśli to możliwe, a 65 proc. uważa, że korzystanie z narzędzi do spotkań online poprawiłoby wydajność ich pracy.
Raporty ClickMeeting
2024-08-06, 12:53
Z wiekiem spada poparcie Polaków dla 4-dniowego tygodnia pracy, chociaż to Zetki najbardziej obawiają się, że spowoduje on spadek wynagrodzeń. Nowa analiza ClickMeeting
Wśród polskich Zetek (18-27 lat) co 3. obawia się, że wprowadzenie 4-dniowego tygodnia pracy spowoduje obniżenie zarobków, wynika z badania ClickMeeting. Wśród starszych generacji obawia się tego mniej więcej ¼ respondentów. Jednak Zetki wydają się skłonne, by to zaakceptować – mimo obaw niemal 70 proc. popiera pomysł skrócenia czasu pracy. Polacy, niezależnie od wieku, woleliby pracować 4 dni w tygodniu po 8 godzin niż przez 5 dni po 6,4 godziny.
Raporty ClickMeeting
2024-07-02, 11:52
300 tys. przychodu za dwa webinary na temat usypiania dzieci, a 26 tys. z projektowania instalacji. Polski ClickMeeting podsumowuje rosnący rynek webinarów online
Wydarzenia online również w 2023 roku były doskonałym źródłem przychodu. Według najnowszego raportu „State of online events” od ClickMeeting jednego z najpopularniejszych komunikatorów w Polsce rekordzista zarobił na webinarach niemal 740 tys. zł w skali roku i jest to o 7 proc. więcej niż w 2022. Lider całej platformy wygenerował przychód w wysokości ponad 161 tys. zł w trakcie jednego spotkania online i jest to o 60 proc. więcej niż najlepszy wynik w poprzednich 12 miesiącach. Najbardziej opłacalne webinary organizowane były przez branżę medyczną.
Raporty ClickMeeting
2024-01-23, 10:58
Nawet 88 proc. rodziców niepokoi się o bezpieczeństwo online swoich dzieci. Jedynie ⅓ badanych zna narzędzia chroniące przed cyberzagrożeniami
Ponad połowa respondentów chciałaby poprawić bezpieczeństwo swoich dzieci w czasie, gdy korzystają one z Internetu. Polacy stają się coraz bardziej świadomi szans oraz niebezpieczeństw związanych z technologią. Jak wynika z tegorocznego badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, ponad 40 proc. rodziców deklaruje, że regularnie podejmuje działania w celu zabezpieczenia prywatności swoich dzieci w sieci. Niemal połowa ankietowanych monitoruje ich aktywność w Internecie, a zaledwie 8 proc. nie zwraca na nią uwagi.
Raporty ClickMeeting
2023-10-18, 11:40
Co 3 Polak chce skrócić czas lekcji, a 31 proc. popiera 4-dniowy tydzień w szkołach
Wykorzystywanie nowych technologii jako narzędzi do nauki zdobywa coraz większe uznanie. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez ClickMeeting polską platformę do wideokonferencji oraz spotkań i edukacji online, 27 proc. Polaków uważa, że telefony powinny być dozwolone w szkołach. Z zastrzeżeniem, że powinny być wykorzystywane w celach edukacyjnych. Równocześnie 31 proc. osób uważa za dobry pomysł skrócenie tygodnia szkolnego do 4 dni. Co ciekawe, nawet 37 proc. ankietowanych popiera pomysł skrócenia czasu lekcji. Natomiast, prawie jedna trzecia osób uznaje, że nauka w formie hybrydowej jest lepsza od tej tradycyjnej.
Raporty ClickMeeting
2023-09-20, 11:52
Prawie 3/4 Polaków nie wie, na czym polegają tegoroczne zmiany w prawie w zakresie work-life balance, a 40 proc. uważa, że w ich firmie ich nie wprowadzono
Najnowsze dane pokazują, że wielu pracowników nadal nie kojarzy pojęcia work-life balance, a jedynie 31 proc. respondentów wie, na czym polegają tegoroczne zmiany prawne w tym zakresie. ClickMeeting, polska platforma do wideokonferencji i spotkań online zapytała respondentów co sądzą na temat uchwalonych w Kodeksie Pracy rozwiązań work-life balance w ich miejscu pracy. Z przeprowadzonej ankiety wynika, że 51 proc. osób nie zostało o nich poinformowanych przez pracodawcę, 28 proc. nie jest pewne, a 21 proc. otrzymało informacje o zmianach w prawie.
Raporty ClickMeeting
2023-08-08, 11:13
61 proc. Polaków nie wie, czym jest workation, a 23 proc. nie widzi potrzeby wprowadzenia work-life balance w pracy
Według najnowszych danych na temat łączenia pracy z wypoczynkiem i dbaniem o swój dobrostan 19 proc. Polaków zauważyło, że ich pracodawca dokonał zmian w kontekście work-life balance w zakresie wprowadzonej nowelizacji ustawy z dnia 26 kwietnia 2023 r. w Kodeksie Pracy, a aż 43 proc. nie wie, czy miało to miejsce. Z badania przeprowadzonego przez polską platformę do wideokonferencji i spotkań online ClickMeeting wynika również, że 14 proc. ankietowanych zna pojęcie workation, a 19 proc. chciałoby skorzystać z takiej możliwości.
Raporty ClickMeeting
2023-07-19, 10:38
Mniej niż połowa ankietowanych rodziców przyznaje, że zawsze dba o bezpieczeństwo ich dzieci w sieci. Nowe Dane ClickMeeting
Polska platforma do wideokonferencji przeprowadziła badanie na temat bezpieczeństwa dzieci w sieci. Jak się okazuje, jedynie 48 proc. rodziców deklaruje, że za każdym razem dba o bezpieczeństwo online swoich dzieci. Jeśli coś robią w tym kierunku, to przede wszystkim edukują podopiecznych (71 proc.) oraz śledzą ich działania w sieci (49 proc.). Jednocześnie 54 proc. badanych uważa, że dzieci są odpowiednio uświadomione w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Raporty ClickMeeting
2023-07-04, 10:47
Ponad połowa badanych widzi poprawę w zachowaniu uczestników wirtualnych spotkań. Jak budować relacje z zespołem przy pracy online?
W czasach, gdy praca zdalna i hybrydowa stała się czymś naturalnym, szefowie oraz ich zespoły stanęły przed trudnym zadaniem rozwijania umiejętności komunikacji wirtualnej. Podczas ostatniego webinaru ClickMeeting Monika Chutnik, ekspertka zarządzania międzykulturowego przybliżyła temat i wyjaśniła, dlaczego w komunikacji bardzo ważne jest zaufanie, oraz jak je budować.
Raporty ClickMeeting
2023-06-12, 13:10
Polski ClickMeeting wśród czołowych globalnych komunikatorów, podsumowuje 2022 i sprawdza dobre praktyki. Statystyczny użytkownik zorganizował 82 wydarzenia w ciągu roku
ClickMeeting, który pojawił się w zestawieniu czołowych komunikatorów na świecie podsumowuje 2022 rok w najnowszym raporcie “State of online events”. Według danych z platformy korzystali głównie trenerzy i coachowie, średnio na jednym wydarzeniu w zeszłym roku uczestnicy spędzili już 74 minuty. Rekordowa konferencja w Europie na ClickMeeting dla coachingów (live) miała 881 sprzedanych biletów za 96 102 złote, a za 32 szkolenia online dla psychoterapeutów i psychologów uzyskano 686 808 złotych. Sama seria spotkań z mantrailingu, czyli pracy węchowej z psem sprzedała 444 bilety za 70 802 złote.
Raporty ClickMeeting
2023-01-30, 10:20
Już blisko 70 proc. z nas ma w domu wydzieloną odpowiednią przestrzeń do spotkań online. Badanie ClickMeeting
Praca zdalna, a co za tym idzie wirtualne spotkania, na dobre zagościły w naszej rzeczywistości. Jak wynika z badania firmy ClickMeeting, polskiej platformy do spotkań online, ⅓ ankietowanych deklaruje, że w ich firmach wprowadzono oficjalną etykietę dla przestrzeni wirtualnej. Jednocześnie ponad połowa badanych widzi poprawę w zachowaniu uczestników zdalnych spotkań. Pod tym kątem zmieniła się również nasza prywatna przestrzeń, już 69 proc. przebadanych osób zorganizowało sobie w domu odpowiednie miejsce do połączeń online.
Raporty ClickMeeting
2022-08-09, 10:27
Szepty w tle, włączone mikrofony i nieprzygotowanie prowadzącego – to najbardziej nas rozprasza podczas spotkań online. Nowe dane ClickMeeting
Ponad 50 proc. osób rozprasza się, gdy uczestnicy spotkania mają włączone mikrofony, a nie wypowiadają się, natomiast ponad 60 proc. nie może się skupić, gdy w tle słychać szepty i inne hałasy. Jednocześnie 60 proc. osób przed spotkaniem online sprawdza, czy ich sprzęt działa poprawnie, a 70 proc. przygotowuje wcześniej pliki, które będą potrzebne podczas wydarzenia.
Raporty ClickMeeting
2022-07-18, 11:12
Blisko ⅓ pracowników potwierdza, że w ich firmach wprowadzono oficjalną etykietę online. Nowe dane ClickMeeting
Polski ClickMeeting po 12 miesiącach zrealizował kolejne badanie dotyczące etykiety online, w celu sprawdzenia, jak zmieniły się zachowania i postawy uczestników spotkań online. Rok temu ponad połowa ankietowanych chciała, żeby wprowadzono jasne zasady podczas rozmów w sieci. Dziś 30 proc. badanych deklaruje, że w ich firmach wprowadzono takie zasady. Jakie konkretnie? W pytaniu otwartym 17 proc. głosów przypadło ustaleniu reguł zgłaszania chęci zabrania głosu, a 16 proc. głosów zakazowi korzystania z telefonów w tle. Co jeszcze się zmieniło? Dres na rozmowę online wybiera dziś tylko 15 proc., a blisko 70 proc. ankietowanych ma specjalnie przygotowaną przestrzeń do takich spotkań.
Raporty ClickMeeting
2022-06-27, 09:14
Ponad połowa ankietowanych zauważa poprawę w zachowaniu uczestników spotkań online przez ostatni rok. Dla 85 proc. punktualność jest ważna. Nowe dane
Polski ClickMeeting po roku wraca z badaniem dotyczącym etykiety online. Rok temu 73 proc. ankietowanym zdarzało się podczas spotkań online zajmować swoimi sprawami w tle spotkania, dziś 69 proc. osób podczas spotkania wycisza telefon i inne urządzenia elektroniczne. Według nowych danych 70 proc. badanych przed wydarzeniem online przygotowuje notatki, a 60 proc. sprawdza, czy sprzęt działa poprawnie. A co najważniejsze obecnie ponad połowa uczestników badania przyznaje, że zauważa poprawę w zachowaniu uczestników spotkań online.
Raporty ClickMeeting
2022-06-14, 11:33
Rekordowe 108 tysięcy przychodu za wydarzenie online w Polsce. Czy trend płatnych wydarzeń online będzie rósł
Płatne webinary i kursy online to nowy trend na rynku. Średni zarobek z płatnych wydarzeń, które odbyły się na platformie polskiego ClickMeeting w 2022 roku to ponad 2 tys. złotych. Łączna wartość sprzedanych biletów na wydarzenia online tylko w pierwszym kwartale 2022 roku to bagatela 1 275 510 złotych, natomiast w 2021 roku ponad 7 mln zł. Jaka będzie przyszłość tego sektora?
Raporty ClickMeeting
2022-05-23, 11:18
Niemal 90 proc. użytkowników chce wiedzieć, że jest nagrywana, a 42 proc. ukryć prywatne dane podczas webinarów – badanie ClickMeeting
Polski ClickMeeting – platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowił sprawdzić, jak Polacy podchodzą do kwestii prywatności w sieci, w tym również na coraz popularniejszych wydarzeniach online. I choć niewiele mówi się o tym, to badanie platformy jasno pokazuje, że ich organizatorzy muszą przyjrzeć się kwestii prywatności uczestników. Jak bowiem wynika z raportu „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, blisko 90 proc. użytkowników chce być informowana o nagrywaniu wydarzenia.
Raporty ClickMeeting
2022-05-09, 10:16
Ranking laptopów 2022. Wśród Polaków najpopularniejsze te od Lenovo, za nimi Apple i Microsoft
Pandemia sprawiła, że inwestycje w laptopy zwiększyły się. Według Statisty rynek komputerów przenośnych w roku 2020 wart był 120 mld dolarów, a w bieżącym szacuje się jego wartość na 166 mld dolarów – byłby to największy wzrost na przestrzeni kilku ostatnich lat. W związku z tym polski ClickMeeting postanowił sprawdzić, sprzęt których firm jest najpopularniejszy wśród polskich internautów. Według analizy przeprowadzonej przez platformę do webinarów i wideokonferencji, w I kwartale bieżącego roku najczęściej wyszukiwane były w sieci laptopy marki Lenovo. Wzmianki o nich wygenerowały wówczas ponad 8,9 mln zasięgu.
Raporty ClickMeeting
2022-04-21, 10:00
Ponad połowa Polaków nie zawsze, a blisko 12 proc. w ogóle nie zapoznaje się z politykami prywatności
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez polski ClickMeeting, ponad 57
proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się
okazuje, nie w każdym przypadku. Według przygotowanego przez platformę
raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52
proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i
regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12
proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich
znaczenia.
proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się
okazuje, nie w każdym przypadku. Według przygotowanego przez platformę
raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52
proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i
regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12
proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich
znaczenia.
Raporty ClickMeeting
2022-04-04, 09:55
Ponad 57 proc. Polaków uważa, że dba o swoją prywatność w sieci. Niemal 40 proc. badanych używa trybu incognito w przeglądarce - badanie ClickMeeting
Ochrona własnej prywatności w sieci w dobie cyfryzacji procesów i usług bywa dużym wyzwaniem. ClickMeeting – polska platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowiła sprawdzić, jak do tego zagadnienia podchodzą Polacy. Jak wynika z przygotowanego przez firmę raportu „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 57 proc. z nich uważa, iż zawsze dba o prywatność w sieci. Niemal 40 proc. badanych korzysta z trybu incognito w przeglądarce, a 32,5 proc. z aplikacji blokujących śledzenie ruchu w sieci.
Raporty ClickMeeting
2022-03-14, 12:30
Ponad 1,9 mln wydarzeń online. Wzrost o ponad 320 proc. w stosunku do okresu sprzed pandemii – ClickMeeting podsumowuje 2021 rok
Wydarzenia, webinary i spotkania online na stałe wpisały się w nową rzeczywistość. Jak wynika z raportu „State of Online Events 2021” przygotowanego przez polski ClickMeeting, w minionym roku na platformie odbyło się ponad 1,9 mln wydarzeń online, w których wzięło udział 26,6 mln uczestników. Średnia liczba wydarzeń w tygodniu wyniosła ponad 39 tys., co według danych platformy oznacza wzrost o 320 proc. w stosunku do roku 2019 - okresu sprzed pandemii.
Raporty ClickMeeting
2022-02-16, 14:47
12