Już blisko 70 proc. z nas ma w domu wydzieloną odpowiednią przestrzeń do spotkań online. Badanie ClickMeeting
Praca zdalna, a co za tym idzie wirtualne spotkania, na dobre zagościły w naszej rzeczywistości. Jak wynika z badania firmy ClickMeeting, polskiej platformy do spotkań online, ⅓ ankietowanych deklaruje, że w ich firmach wprowadzono oficjalną etykietę dla przestrzeni wirtualnej. Jednocześnie ponad połowa badanych widzi poprawę w zachowaniu uczestników zdalnych spotkań. Pod tym kątem zmieniła się również nasza prywatna przestrzeń, już 69 proc. przebadanych osób zorganizowało sobie w domu odpowiednie miejsce do połączeń online.
Raporty ClickMeeting
2022-08-09, 10:27
Szepty w tle, włączone mikrofony i nieprzygotowanie prowadzącego – to najbardziej nas rozprasza podczas spotkań online. Nowe dane ClickMeeting
Ponad 50 proc. osób rozprasza się, gdy uczestnicy spotkania mają włączone mikrofony, a nie wypowiadają się, natomiast ponad 60 proc. nie może się skupić, gdy w tle słychać szepty i inne hałasy. Jednocześnie 60 proc. osób przed spotkaniem online sprawdza, czy ich sprzęt działa poprawnie, a 70 proc. przygotowuje wcześniej pliki, które będą potrzebne podczas wydarzenia.
Raporty ClickMeeting
2022-07-18, 11:12
Blisko ⅓ pracowników potwierdza, że w ich firmach wprowadzono oficjalną etykietę online. Nowe dane ClickMeeting
Polski ClickMeeting po 12 miesiącach zrealizował kolejne badanie dotyczące etykiety online, w celu sprawdzenia, jak zmieniły się zachowania i postawy uczestników spotkań online. Rok temu ponad połowa ankietowanych chciała, żeby wprowadzono jasne zasady podczas rozmów w sieci. Dziś 30 proc. badanych deklaruje, że w ich firmach wprowadzono takie zasady. Jakie konkretnie? W pytaniu otwartym 17 proc. głosów przypadło ustaleniu reguł zgłaszania chęci zabrania głosu, a 16 proc. głosów zakazowi korzystania z telefonów w tle. Co jeszcze się zmieniło? Dres na rozmowę online wybiera dziś tylko 15 proc., a blisko 70 proc. ankietowanych ma specjalnie przygotowaną przestrzeń do takich spotkań.
Raporty ClickMeeting
2022-06-27, 09:14
Ponad połowa ankietowanych zauważa poprawę w zachowaniu uczestników spotkań online przez ostatni rok. Dla 85 proc. punktualność jest ważna. Nowe dane
Polski ClickMeeting po roku wraca z badaniem dotyczącym etykiety online. Rok temu 73 proc. ankietowanym zdarzało się podczas spotkań online zajmować swoimi sprawami w tle spotkania, dziś 69 proc. osób podczas spotkania wycisza telefon i inne urządzenia elektroniczne. Według nowych danych 70 proc. badanych przed wydarzeniem online przygotowuje notatki, a 60 proc. sprawdza, czy sprzęt działa poprawnie. A co najważniejsze obecnie ponad połowa uczestników badania przyznaje, że zauważa poprawę w zachowaniu uczestników spotkań online.
Raporty ClickMeeting
2022-06-14, 11:33
Rekordowe 108 tysięcy przychodu za wydarzenie online w Polsce. Czy trend płatnych wydarzeń online będzie rósł
Płatne webinary i kursy online to nowy trend na rynku. Średni zarobek z płatnych wydarzeń, które odbyły się na platformie polskiego ClickMeeting w 2022 roku to ponad 2 tys. złotych. Łączna wartość sprzedanych biletów na wydarzenia online tylko w pierwszym kwartale 2022 roku to bagatela 1 275 510 złotych, natomiast w 2021 roku ponad 7 mln zł. Jaka będzie przyszłość tego sektora?
Raporty ClickMeeting
2022-05-23, 11:18
Niemal 90 proc. użytkowników chce wiedzieć, że jest nagrywana, a 42 proc. ukryć prywatne dane podczas webinarów – badanie ClickMeeting
Polski ClickMeeting – platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowił sprawdzić, jak Polacy podchodzą do kwestii prywatności w sieci, w tym również na coraz popularniejszych wydarzeniach online. I choć niewiele mówi się o tym, to badanie platformy jasno pokazuje, że ich organizatorzy muszą przyjrzeć się kwestii prywatności uczestników. Jak bowiem wynika z raportu „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, blisko 90 proc. użytkowników chce być informowana o nagrywaniu wydarzenia.
Raporty ClickMeeting
2022-05-09, 10:16
Ranking laptopów 2022. Wśród Polaków najpopularniejsze te od Lenovo, za nimi Apple i Microsoft
Pandemia sprawiła, że inwestycje w laptopy zwiększyły się. Według Statisty rynek komputerów przenośnych w roku 2020 wart był 120 mld dolarów, a w bieżącym szacuje się jego wartość na 166 mld dolarów – byłby to największy wzrost na przestrzeni kilku ostatnich lat. W związku z tym polski ClickMeeting postanowił sprawdzić, sprzęt których firm jest najpopularniejszy wśród polskich internautów. Według analizy przeprowadzonej przez platformę do webinarów i wideokonferencji, w I kwartale bieżącego roku najczęściej wyszukiwane były w sieci laptopy marki Lenovo. Wzmianki o nich wygenerowały wówczas ponad 8,9 mln zasięgu.
Raporty ClickMeeting
2022-04-21, 10:00
Ponad połowa Polaków nie zawsze, a blisko 12 proc. w ogóle nie zapoznaje się z politykami prywatności
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez polski ClickMeeting, ponad 57
proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się
okazuje, nie w każdym przypadku. Według przygotowanego przez platformę
raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52
proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i
regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12
proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich
znaczenia.
proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się
okazuje, nie w każdym przypadku. Według przygotowanego przez platformę
raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52
proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i
regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12
proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich
znaczenia.
Raporty ClickMeeting
2022-04-04, 09:55
Ponad 57 proc. Polaków uważa, że dba o swoją prywatność w sieci. Niemal 40 proc. badanych używa trybu incognito w przeglądarce - badanie ClickMeeting
Ochrona własnej prywatności w sieci w dobie cyfryzacji procesów i usług bywa dużym wyzwaniem. ClickMeeting – polska platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowiła sprawdzić, jak do tego zagadnienia podchodzą Polacy. Jak wynika z przygotowanego przez firmę raportu „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 57 proc. z nich uważa, iż zawsze dba o prywatność w sieci. Niemal 40 proc. badanych korzysta z trybu incognito w przeglądarce, a 32,5 proc. z aplikacji blokujących śledzenie ruchu w sieci.
Raporty ClickMeeting
2022-03-14, 12:30
clickmeeting.biuroprasowe.pl
“
Polski ClickMeeting wspiera działania edukacyjne na rzecz uchodźców z Ukrainy
Edukacja jest dla ClickMeeting - polskiej platformy do webinarów i wydarzeń online - bardzo ważna, dlatego firma od lat bierze udział we wszelkiego rodzaju działaniach na jej rzecz. Teraz także angażuje się w te mające na celu wsparcie uchodźców z Ukrainy. W związku z tym umożliwia naszym sąsiadom bezpłatny dostęp do platformy – firma zrezygnowała z pobierania opłat za przedłużenie subskrypcji w serwisie. Dodatkowo organizacja planuje wspierać również szkoły i uczelnie ukraińskie w modelu online. Na taką samą pomoc mogą liczyć również organizacje charytatywne czy inicjatywy społeczne, które angażują się w pomoc mieszkańcom Ukrainy i uchodźcom.
O firmie
2022-03-10, 10:45
Liczba firm w branży szkoleniowej większa o ⅓ na przestrzeni dziesięciolecia. Ich sytuacja finansowa spolaryzowana
Branża szkoleniowa i konsultingowa w Polsce, choć odczuła skutki pandemii, to jej sytuacja stopniowo zaczyna się poprawiać. Według danych KRS w porównaniu do roku 2020, w ubiegłym roku sektor ten wzrósł o blisko 4 proc., powiększając się o 4,2 tys. nowych przedsiębiorstw. Z kolei na przestrzeni ostatniego 10-lecia ich liczba wzrosła o ponad 31 proc. i obecnie na polskim rynku działa ich już blisko 82 tys. Jak podaje polski ClickMeeting, działania edukacyjne, w tym również szkolenia, także te wewnętrzne w firmach, stanowiły łącznie 52,4 proc. wszystkich wydarzeń, które odbyły się na platformie w 2021 roku.
2022-03-03, 12:23
Ponad 1,9 mln wydarzeń online. Wzrost o ponad 320 proc. w stosunku do okresu sprzed pandemii – ClickMeeting podsumowuje 2021 rok
Wydarzenia, webinary i spotkania online na stałe wpisały się w nową rzeczywistość. Jak wynika z raportu „State of Online Events 2021” przygotowanego przez polski ClickMeeting, w minionym roku na platformie odbyło się ponad 1,9 mln wydarzeń online, w których wzięło udział 26,6 mln uczestników. Średnia liczba wydarzeń w tygodniu wyniosła ponad 39 tys., co według danych platformy oznacza wzrost o 320 proc. w stosunku do roku 2019 - okresu sprzed pandemii.
Raporty ClickMeeting
2022-02-16, 14:47
Nauka w trybie hybrydowym najlepsza zdaniem ponad połowy Polaków – ClickMeeting podsumowuje rok 2021
ClickMeeting – polska platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – podsumowała rok 2021. W związku z Międzynarodowym Dniem Edukacji przypadającym właśnie na 24 stycznia, postanowiła podsumować go również w kontekście nauki zdalnej. Według danych pochodzących z przygotowanego przez firmę raportu „State of Online Events 2021”, niemal 56 proc. ankietowanych stwierdziło, że po pandemii powinno się nadal korzystać z nauki zdalnej, lecz w modelu hybrydowym, czyli tzw. blended learning. Co więcej, ClickMeeting podaje, że aż 41 proc. wydarzeń, które odbyły się na platformie, miało charakter edukacyjny.
Nauka zdalna
2022-01-24, 10:45
Rośnie popularność webinarów. Ponad 24 miliony uczestników na polskiej platformie na całym świecie tylko w 2021 roku – podsumowanie ClickMeeting
Cyfryzacja komunikacji postępuje w ogromnym tempie, stąd duża popularność wydarzeń online, w tym webinarów, które na stałe zagościły w nowej rzeczywistości. Słowo „webinar” w roku 2021 w polskim internecie odnotowało niemal 1,2 mld wyświetleń, podczas gdy rok wcześniej było to 313 mln*. Z kolei, jak podaje polski ClickMeeting, na stworzonej przez nich platformie, w ujęciu globalnym, w tym roku przeprowadzono ich blisko 2 miliony, a uczestniczyło w nich ponad 24 miliony użytkowników.
2021-12-28, 12:23
Ponad połowa Polaków ubiegających się o pracę brała już udział w rekrutacji zdalnej – badanie ClickMeeting
Z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting wynika, że od marca 2020 roku co drugi Polak, który ubiegał się o pracę, brał udział w rekrutacjach zdalnych – dla porównania, prawie 60 proc. Polaków nigdy wcześniej nie uczestniczyło w rekrutacjach przeprowadzanych online. Co więcej, chętniej aplikują oni na daną ofertę pracy, jeśli poza innymi ważnymi dla nich kryteriami, oferowana jest w niej możliwość rekrutacji zdalnej – tak odpowiedziało blisko 80 proc. ankietowanych.
2021-12-06, 12:39
Ponad ⅓ Polaków podczas rekrutacji online dba jedynie o to, co obejmuje kamera. Wady i zalety e-rekrutacji – badanie ClickMeeting
Polski ClickMeeting, platforma do webinarów i wideokonferencji oraz edukacji zdalnej, przeprowadziła badanie dotyczące doświadczeń Polaków z rekrutacjami online, w którym zapytała ich m.in. o zalety i wady tego rozwiązania. Okazało się, że niemal 60 proc. Polaków w rekrutacji zdalnej ceni sobie oszczędność czasu wynikającą z braku konieczności dojazdu do potencjalnego pracodawcy. Z kolei zapytani o to, czy zwracają uwagę na swój wygląd w taki sam sposób, jak czynią to w przypadku rozmowy na żywo, ponad ⅓ odpowiedziała twierdząco, podkreślając jednak, iż przywiązuje wagę tylko do elementów, które obejmuje kamera.
2021-11-17, 11:49
Ranking słuchawek i headsetów. Wśród Polaków najpopularniejsze są słuchawki Apple i headsety Sony
Pandemia sprawiła, że większość Polaków musiała przyzwyczaić się do pracy zdalnej lub hybrydowej i ponad połowa pozytywnie ocenia tę zmianę. Konferencje i spotkania online stały się codziennością niemal wszystkich Polaków, co przełożyło się na rosnące zainteresowanie sprzętem do wirtualnej komunikacji, m.in. słuchawkami oraz headsetami. Jak wynika z analizy opinii polskich internautów, w rankingu popularności wśród słuchawek wygrywa Apple, czyli Airpodsy, na drugim miejscu uplasował się Samsung. W ostatnich latach wzrosło także zainteresowanie słuchawkami z redukcją szumów. W 2020 roku wzmianki ich dotyczące wygenerowały ponad 2 mln zasięgu. To o ponad 1,46 mln więcej niż w roku 2019.
2021-11-03, 16:09
Ranking kamerek internetowych i mikrofonów. Najpopularniejsze wśród Polaków są kamery internetowe Xiaomi i mikrofony Jabra
W ciągu jednego roku webinary tylko za pośrednictwem polskiego ClickMeeting zarobiły ponad 2,5 mln zł. Spotkania online to już stały element pracy i popularny sposób na zarabianie, trudno więc się dziwić, że wzrosło zainteresowanie sprzętem do komunikacji przez Internet. W tym roku wśród kamerek internetowych w rankingu popularności Xiaomi zostawia konkurencję daleko z tyłu, jak wynika z analizy opinii polskich Internautów.
2021-10-20, 11:23
Polacy chcą się dokształcać - tylko w ostatniej dekadzie liczba placówek edukacyjnych wzrosła o 43 proc.
Wygląda na to, że Polacy chętnie korzystają z ofert firm oferujących różnego rodzaju zajęcia edukacyjne. Większość tego typu działalności dobrze zniosła okres lockdownów. W najgorszej sytuacji są te organizujące zajęcia sportowe i rekreacyjne, których nie dało się przenieść do trybu zdalnego - aż 80 proc. z nich ma problemy finansowe. Wiele firm szkoleniowych i edukacyjnych na długo przed pandemią doceniło zalety nauczania zdalnego, natomiast jeśli chodzi o szkoły i uczelnie, to zdaniem 77 proc. badanych przez polski ClickMeeting nie są one przygotowane do efektywnego prowadzenia nauki w tym trybie.
2021-10-05, 10:22
Tylko ⅓ Polaków w czasie spotkań online nie zajmuje się innymi sprawami. Wciąż mamy problem z zachowaniem się w świecie wirtualnym
W odnalezieniu się w nowych sytuacjach bardzo pomaga zachowywanie się według wyznaczonych zasad dobrego wychowania. Dobrze widać to w wynikach badania polskiego ClickMeeting, według którego ponad połowa respondentów chciałaby wprowadzenia jasnych zasad zachowania na spotkaniach online. Zdaniem blisko 30 proc. uczestnicy spotkań online częściej zapominają o dobrych manierach niż na żywo. Na podstawie wyników własnego badania ClickMeeting przygotował poradnik, jak zachowywać się na spotkaniach w świecie wirtualnym.
2021-09-22, 11:37
Ponad połowa Polaków chce utrzymania w przyszłości nauki w formie hybrydowej
Łączenie nauki w zdalnej i stacjonarnej to przyszłość edukacji - za utrzymaniem takiego trybu opowiada się 56 proc. Polaków. Szczególnie duże możliwości otwierają się przed uczelniami, które bez ponoszenia wysokich kosztów organizacji mogą zapraszać ekspertów z całego świata. Wszystkich zainteresowanych różnymi aspektami organizacji nauki w trybie zdalnym i hybrydowym polski ClickMeeting zaprasza na bezpłatną konferencję „Nauka zdalna i hybrydowa dla uczelni wyższych: technologia, finanse, perspektywy”.
Nauka zdalna
2021-09-10, 10:00
W Polsce przybywa placówek edukacyjnych. Badania wskazują, że Polacy chcą nowszych sposobów nauczania
W Polsce system edukacji obejmuje łącznie 6,3 mln dzieci, młodzieży i dorosłych, a przedszkoli, szkół i uczelni jest obecnie zarejestrowanych już ponad 48 tys. W ciągu dekady liczba ta zwiększyła się o 17,5 proc. Przybywa głównie szkół policealnych i przedszkoli. Zdecydowana większość z nich znajduje się w dobrej kondycji finansowej. W przeciwieństwie do wielu innych branża edukacyjna nie odczuła boleśnie minionego roku w kontekście utraty dochodów czy zamykania placówek, musiała jednak całkowicie zrewolucjonizować swoje działanie. W pierwszym półroczu 2021 r. na polskiej platformie webinarowej ClickMeeting szkoły i uczelnie organizowały średnio 35 tys. zajęć miesięcznie.
2021-09-06, 14:32
Nowe rozwiązanie do nauki zdalnej - funkcja Edu od polskiego ClickMeeting
Polski ClickMeeting udostępnia swoim użytkownikom nowe rozwiązanie, które ułatwia prowadzącym zajęcia edukacyjne zarządzanie grupą i pozwala uniknąć dyskomfortu związanego z udostępnianiem swojego wizerunku wszystkim uczestnikom zajęć. To odpowiedź na zapotrzebowanie zgłaszane przez użytkowników platformy, które uczyni naukę zdalną bardziej efektywną i zapewni wszystkim poczucie bezpieczeństwa, kluczowe dla skutecznego zdobywania wiedzy.
Nauka zdalna
2021-08-30, 09:10
Połowa firm eventowych w Polsce znajduje się w złej kondycji finansowej. Wydarzenia online receptą na kryzys - rekordzista zarobił jednorazowo 57 tys. zł
Branża eventowa w Polsce odpowiada za 1,5 proc. PKB, a jej wartość wynosi ok. 3 mld zł. Jednak to właśnie ona najmocniej odczuła skutki lockdownów - blisko połowa firm znajduje się w złej kondycji finansowej, z czego 20 proc. w bardzo złej. Jednocześnie rośnie popularność eventów online. W 2021 r. w Polsce za pośrednictwem polskiej platformy ClickMeeting odbyło się jak na razie 10,4 tys. wydarzeń dla ponad 100 uczestników - o 50 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rekordowe wydarzenie online zarobiło 57 tys. zł.
2021-08-09, 09:44