Na świecie już prawie ⅓ przychodów twórców internetowych pochodzi z organizacji m.in. wydarzeń online. W Polsce rekordzista osiągnął przychód 96,6 tys. zł z jednego webinaru. ClickMeeting podsumowuje 2024 r.
Ponad 207 mln ludzi na świecie uważa się za twórców internetowych – o 300 proc. więcej, niż jeszcze dwa lata temu. Wpływa to na ich model biznesowy i zwiększa znaczenie bezpośredniego kontaktu z odbiorcami, co z kolei przekłada się na wzrost popularności webinarów i spotkań online, które stają się coraz ważniejszym źródłem przychodów. Według najnowszych danych ClickMeeting, najwyższy przychód osiągnął cykl webinarów w 2024 r., na który sprzedano bilety za ponad 760 tys. zł. Ponad połowa wszystkich ubiegłorocznych wydarzeń na tej platformie miała charakter edukacyjny, a szczególnym zainteresowaniem cieszyły się coaching oraz szkolenia medyczne, a także… jeździeckie.
2025-01-20, 11:18

W 2024 r. ogromną popularnością cieszyły się webinary płatne, jak wynika z najnowszego raportu „State of online events” od ClickMeeting, lidera polskiego rynku narzędzi do webinarów, spotkań online oraz wsparcia pracy zdalnej i hybrydowej. Organizator najbardziej opłacalnego cyklu wydarzeń sprzedał 21,5 tys. biletów za kwotę ponad 760 tys. zł. Jeśli chodzi o rekordowe pojedyncze wydarzenie w roku, to na konferencję na temat coachingu sprzedano 951 biletów za kwotę niemal 96,6 tys. zł. Z kolei pod względem liczby sprzedanych biletów rekordowe okazało się szkolenie z zasad korespondencji biznesowej – kupiło 1008 osób. Aż 55 proc. wszystkich webinarów w 2024 r. miało charakter edukacyjny. Były to różnego rodzaju szkolenia, lekcje i treningi. Kolejne miejsce zajęły wydarzenia marketingowe i sprzedażowe (18 proc.). 

Coaching i szkolenia medyczne cieszyły się w tym roku szczególnym zainteresowaniem odbiorców webinarów, jednak bardzo popularne były również spotkania edukacyjne online na temat… jeździectwa. Seria trzech jeździeckich webinarów szkoleniowych zgromadziła ponad 1200 uczestników, a przychód z niej przekroczył 120 tys. zł. Wśród najbardziej rekordowych pod względem przychodów webinarów znalazł się również cykl spotkań poświęcony szkoleniu psów – bilety na łączną kwotę 70,8 tys. zł kupiły 444 osoby.

Liczba twórców internetowych w dwa lata wzrosła o 300 proc.

Rok 2024 r. był rokiem twórców. To coraz większa grupa naszych klientów, którzy wykorzystują wydarzenia online jako ważne narzędzia w swoim warsztacie. Według międzynarodowych badań w ciągu ostatnich dwóch lat liczba osób identyfikujących się jako twórcy internetowi na całym świecie wzrosła aż o 300 proc. i obecnie przekracza 207 milionów. To przekłada się na zmianę sposobów budowania biznesów i monetyzowania treści. Średnio 30 proc. przychodów aktywnych twórców pochodzi właśnie z organizacji wydarzeń online, warsztatów i kursów. To więcej niż przychody z reklam czy współprac sponsorowanych – mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeetingJednym z nowych trendów, który na pewno będzie się rozwijał, są tzw. donejty, czyli dobrowolne wpłaty od uczestników wydarzeń online. Ponad 45 proc. internautów deklaruje gotowość do finansowego wspierania twórców, których treści uznają za wartościowe, a 40 proc. użytkowników przekazuje twórcom regularne napiwki w przedziale 5-10 dolarów. To znaczący wzrost z zaledwie 17 proc. w 2021 roku. 

Średnio jedno wydarzenie organizowane za pośrednictwem ClickMeeting w 2024 r. trwało 106 minut i uczestniczyło w nim 75 osób. Pod tym względem w stosunku do wcześniejszego roku niewiele się zmieniło – wówczas było to odpowiednio 109 minut i 76 uczestników. W minionym roku odbiorcy byli obecni na wydarzeniach online średnio przez 70 proc. czasu ich trwania, co jest bardzo dobrym wynikiem. W 2023 r. było to nieco mniej – 67 proc. 

Środa najpopularniejszym dniem na organizację webinarów 

Polscy twórcy najchętniej organizują wydarzenia online w środy, a w dalszej kolejności we wtorki i w czwartki (rok wcześniej to właśnie czwartki były najczęściej wybieranym dniem). Jeśli chodzi o konkretne godziny, to największą popularnością cieszy się 16:00. Popołudnie i wieczór (od 16:00 do 19:00) to również najczęściej wybierana pora przez organizatorów webinarów w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Natomiast w Niemczech, co ciekawe, najwięcej wydarzeń odbywa się pomiędzy 7:00 a 9:00 rano.

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.