Przychody twórców webinarów o 400 tys. zł wyższe niż w całym 2024 roku – polski ClickMeeting podsumowuje pierwsze trzy kwartały 2025
Rynek edukacji online w Polsce rośnie i generuje coraz wyższe przychody. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2025 r. twórcy webinarów organizowanych za pośrednictwem polskiego ClickMeeting sprzedali ponad 27 tys. biletów za łączną kwotą przekraczającą 3 mln zł. Największy przychód przyniósł webinar z dziedziny rachunkowości – ponad 85 tys. zł. Pod względem liczby uczestników rekordowa była konferencja dla pracowników z sektora medycznego, która zgromadziła ponad 500 osób. Tylko w pierwszym kwartale roku liczba twórców płatnych webinarów na platformie ClickMeeting wzrosła o niemal 50 proc.
2025-10-23, 11:06

Światowy rynek edukacji online rośnie w tempie 8,2 proc. rocznie, a według prognoz do 2029 r. liczba jego użytkowników wyniesie 1,1 mld. Również w Polsce w ostatnich latach odnotowano znaczący wzrost tego rynku, który ma być kontynuowany w najbliższych latach. Według najnowszych danych ClickMeeting, lidera polskiego rynku webinarów i spotkań online, w minionych trzech kwartałach 2025 r. na webinary odbywające się na tej platformie sprzedano 27,1 tys. biletów za łączną kwotę ponad 3 mln zł – to niemal 400 tys. zł więcej niż w całym 2024 r. 

Już 35,4 proc. Polaków edukuje się online, a webinary stanowią współcześnie podstawowe narzędzie edukatorów i szkoleniowców. Od kilku lat to właśnie sektor szkoleniowo-edukacyjny odpowiada za ponad połowę wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting – mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting.

Ponad 85 tys. zł przychodu z webinaru o rachunkowości

Pod względem wartości sprzedanych biletów rekordowy był webinar z dziedziny rachunkowości – 85,6 tys. zł – w którym uczestniczyło prawie 700 osób. Drugie miejsce zajęła konferencja dla pracowników branży medycznej (68,7 tys. zł), a trzecie – inne wydarzenie o tematyce rachunkowości (50,2 tys. zł). Z kolei najwięcej uczestników zgromadziła konferencja medyczna – ponad 500 osób, następnie wydarzenie edukacyjne dla młodzieży (ponad 400 osób) oraz webinar o tematyce ekonomicznej (również ponad 400 osób). Średni przychód z jednego webinaru w tym roku to w minionych dziewięciu miesiącach 2025 r. wyniósł 4 tys. zł. 

W tym roku odnotowaliśmy wyraźny wzrost zainteresowania płatnymi webinarami – tylko w pierwszym kwartale tego roku liczba twórców organizujących tego typu wydarzenia wzrosła o 48,5 proc. – dodaje Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting. – Webinary dają dostęp do naprawdę różnorodnej, specjalistycznej wiedzy, a odbiorcy są coraz chętniej płacą za dostęp do treści, które ich interesują – zarówno kupując bilety, jak i dobrowolnie przekazując twórcom wybrane kwoty. 

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.