W pierwszym kwartale 2025 r. liczba twórców organizujących płatne webinary w Polsce wzrosła prawie o połowę, a liczba i wartość sprzedanych biletów – o niemal jedną trzecią
Wśród najlepiej zarabiających wydarzeń online niezmiennie dominują tematy związane z medycyną – rekordowa konferencja o ratownictwie medycznym przyniosła organizatorom ponad 100 tys. zł. Średnia cena biletu na webinar w pierwszych trzeci miesiącach roku wyniosła 106 zł, ale na rynku pojawia się coraz więcej tzw. high ticket events, gdzie wejściówki kosztują nawet kilka tysięcy złotych.Sektor szkoleniowo-edukacyjny, skupiający również szkoły publiczne i prywatne, stanowi już 55 proc. wydarzeń.
2025-05-21, 10:34

W ciągu pierwszego kwartału 2025 r. liczba osób tworzących płatne webinary w Polsce zwiększyła się aż o 48,5 proc., a liczba sprzedanych biletów oraz ich wartość wzrosły o prawie jedną trzecią – tak wynika z najnowszego raportu „Płatne webinary w Polsce” platformy ClickMeeting, lidera polskiego rynku webinarów i spotkań online. Pod względem wartości biletów sprzedanych na pojedyncze wydarzenie rekordowa okazała się konferencja o ratownictwie medycznym – 673 sprzedane bilety kosztowały w sumie ponad 100 tys. zł. Dla porównania rekordowa wartość biletów sprzedanych na pojedynczy webinar w całym 2024 r. wyniosła 96,6 tys. zł. Była to konferencja na temat coachingu, na którą sprzedano 951 biletów.

Również drugi pod względem wartości sprzedanych biletów webinar w tym kwartale dotyczył tematyki medycznej. Był to kurs pierwszej pomocy, na który sprzedano 801 biletów o łącznej wartości 78,8 tys. zł. Trzecie miejsce zajęło wydarzenie poświęcone zagadnieniom z zakresu stomatologii – 41 biletów o łącznej wartości 30,2 tys. zł. Z kolei rekordowy cykl webinarów uzyskał w sumie 408 tys. zł

Branża medyczna najpopularniejsza wśród organizatorów i odbiorców webinarów 

Najwięcej webinarów na platformie ClickMeeting w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku dotyczyło kwestii medycznych. Wśród najbardziej dochodowych wydarzeń z tej dziedziny, oprócz wspomnianych wyżej, znalazło się też szkolenie dla psychologów (120 biletów o łącznej wartości 10,8 tys. zł). Wysokie zyski przyniosło również szkolenie kierowane do lekarzy weterynarii – wartość sprzedanych 77 biletów wyniosła 20,5 tys. zł

Wśród odbiorców niezmiennie największą popularnością cieszą się webinary szkoleniowe, szczególnie te kierowane do lekarzy, ratowników medycznych i marketerów. Polacy chętnie płacą jednak również za dostęp do wydarzeń online wspierających ich pasję, w tym również treningów sportowych.

Webinary są obecnie podstawowym narzędziem edukatorów i szkoleniowców – sektor szkoleniowo-edukacyjny, skupiający również szkoły publiczne i prywatne, stanowi 55 proc. wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting. To świetny sposób na przekazywanie fachowej wiedzy, nawet skomplikowanych technikaliów. Doskonałym przykładem jest dwuczęściowe szkolenie z projektowania instalacji technicznych, którego organizator sprzedał 15 biletów za łączną kwotę 9 tys. zł – mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting. – Na świecie już prawie ⅓ przychodów twórców internetowych pochodzi z organizacji warsztatów, kursów i wydarzeń online, przewyższając zyski ze współprac reklamowych. Odbiorcy chętnie płacą za treści, które dostarczają im wartościowej wiedzy, bez konieczności wychodzenia z domu. 

Średnia wartość biletu na webinar w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 106 zł, ale dużą popularnością cieszyły się wydarzenia, na które bilety osiągały wysokie ceny, tzw. high ticket events. Średnia wartość biletu jednego z organizatorów płatnych wydarzeń zajmującego się marketingiem wyniosła 888 zł. Bilet na jeden z webinarów dotyczących stomatologii kosztował średnio 736 zł. Bilety na jeden z kilkugodzinnych kursów na temat marketingu zostały wycenione na ponad 4,5 tys. zł za osobę. 

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
ZAŁĄCZNIKI
fot_freepik.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.