Codziennie w Polsce powstają średnio cztery nowe firmy zajmujące się organizacją eventów, kongresów i konferencji, liczba zawieszonych działalności w 2024 r. spadła po raz pierwszy od ośmiu lat. Nowe dane z KRS
Branża organizacji eventów, kongresów i konferencji rośnie w siłę, zarówno pod względem liczby nowo powstających firm, jak i finansowo. W 2024 r. liczba firm z tego sektora znajdujących się w dobrej lub bardzo dobrej kondycji finansowej wzrosła o 6 proc. rok do roku i przekroczyła 50 proc. W sumie w Polsce funkcjonuje już niemal 6 tys. firm eventowych – tylko w 2024 r. zarejestrowano 1,5 tys. nowych działalności. Popularne są wydarzenia online. Według danych polskiego ClickMeeting konferencja dla ekspertów coachingu znalazła się wśród pięciu rekordowych wydarzeń na tej platformie pod względem wartości sprzedanych biletów, która wyniosła 96,1 tys. zł.
2025-02-05, 10:34

Niemal 6 tys. firm w branży eventów, kongresów i konferencji w Polsce

W minionym roku, po raz pierwszy od 2016 r., spadła liczba zawieszonych firm w branży eventów, kongresów i konferencji. W całym 2024 r. przedsiębiorcy zawiesili działalność 341 podmiotów, o 4 proc. mniej niż w 2023 r. To dane z najnowszej analizy danych z Krajowego Rejestru Sądowego, przeprowadzonej przez wywiadownię gospodarczą Dun & Brdstreet na zlecenie ClickMeeting, lidera polskiego rynku narzędzi do webinarów, konferencji i szkoleń online. 

Jednocześnie w 2024 r. zarejestrowano 1,5 tys. nowych działalności w sektorze organizacji eventów, kongresów i konferencji – średnio 125 firm miesięcznie, ponad 4 dziennie. Obecnie jest ich już blisko 6 tys., co stanowi wzrost o nieco ponad 6,5 proc. rok do roku. 

Konferencja online z dziedziny coachingu wśród rekordowych wydarzeń online w 2024

Według danych ClickMeeting największą popularnością wśród wydarzeń online cieszą się wydarzenia związane z branżą medyczną, w tym również konferencje. Liczne są również tego typu eventy skierowane do psychologów czy coachów. 

Konferencje branżowe stanowią istotny odsetek wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting w minionym roku. Wśród pięciu rekordowych pod względem wartości sprzedanych biletów wydarzeń w całym 2024 r. znalazła się właśnie konferencja dla ekspertów coachingu. Sprzedano na nią 881 biletów za kwotę 96,1 tys. złmówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting.Polacy docenili zalety organizacji wydarzeń online i, chociaż okres obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 już dawno przeminął, to ta forma organizacji eventów pozostanie z nami zapewne na zawsze. Pozwala oszczędzić czas na dojazd i pieniądze na wynajęcie odpowiednio dużej przestrzeni, a także umożliwia dotarcie do osób, które osobiście z różnych względów nie byłyby w stanie się pojawić. Dzięki temu wartościowe wydarzenia branżowe stają się bardziej dostępne i dla organizatorów, i dla uczestników.   

Widocznej poprawie uległa również kondycja finansowa branży eventów, kongresów i konferencji – w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej znajduje się 53 proc. firm, czyli 6 p.p. więcej, niż rok temu. Tylko 12 proc. działalności znajduje się w złej kondycji finansowej. 

Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet przeprowadzonego w styczniu 2025 r. Analizie poddano dane z rejestru KRS. Na ocenę kondycji finansowej firm bezpośredni wpływ miały takie wskaźniki jak płynność, wysokość zadłużenia i rentowność.

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.