Najwięcej wydarzeń online w zeszłym roku związanych było z edukacją, a najwięcej uczestników przyciągnęła branża medyczna. Podsumowanie branży webinarowej
Największą grupą ekspertów w zeszłym roku, którzy korzystali z polskiej platformy do spotkań online i webinarów, byli szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się coachingiem (31 proc.). Na drugim miejscu znaleźli się marketerzy i sprzedawcy (24 proc.), a podium zamknęły spotkania biznesowe (16 proc.). Dalej ex aequo znaleźli się nauczyciele i przedstawiciele sektora medycznego (po 12 proc.). Dla porównania w 2021 roku aż 41 proc. wydarzeń online było związanych z branżą edukacyjną, 19 proc. z marketingiem i PR-em, a 16 proc. z bezpośrednią sprzedażą. ClickMeeting podsumowuje 2022 rok w najnowszym raporcie “State of online events”.
2023-02-21, 08:06

Na prowadzenie wysunęła się branża medyczna

W tym roku w zestawieniu branż, które korzystały z polskiej platformy do spotkań online i webinarów wyróżnił się obszar medyczny. Patrząc na średnią liczbę uczestników na pojedynczych wydarzeniach w poszczególnych kategoriach, wydarzenia związane z coachingiem i consultingiem przyciągnęły 1486 widzów, z marketingiem 2157, z edukacją 2267, a z medycyną 4806.

W 2022 roku aż 12 proc. wszystkich wydarzeń zorganizowanych za pośrednictwem  naszej platformy związanych było z medycyną. Widząc rosnącą aktywność tego sektora w obszarze wydarzeń online, postanowiliśmy w tym roku po raz pierwszy wyodrębnić tę kategorię w naszym corocznym zestawieniu. Co ciekawe, zauważyliśmy, że z ClickMeeting korzystają nie tylko lekarze, terapeuci i inni specjaliści, którzy udzielają porad i przyjmują pacjentów online, ale również firmy szkoleniowe i branżowe instytucje edukacyjne, które oferują szkolenia zarówno dla przedstawicieli zawodów medycznych, jak i szerszego grona osób zainteresowanych tymi zagadnieniami. To właśnie szkoleniowcy tworzą najwięcej wydarzeń na naszej platformie, a edukatorzy z branży medycznej przyciągają na nie zdecydowanie najwięcej uczestników. Tworzą również najdłuższe wydarzenia.– komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.

Najwięcej wydarzeń związanych z edukacją, a najdłuższe z coachingiem i consultingiem

Patrząc na średnią liczbę wydarzeń tworzonych przez jednego organizatora na polskiej platformie do spotkań online i webinarów, pierwsze miejsce cały czas zajmuje kategoria edukacji – 517 wydarzeń. Zaraz za nią znalazła się medycyna z 169 wydarzeniami, a dalej: coaching i consulting (125 wydarzeń) i marketing (114 wydarzeń).

Natomiast kiedy przyjrzymy się długości wydarzeń online, to na pierwszym miejscu znajduje się branża związana z coachingiem i consultingiem, tu użytkownicy średnio spędzali 137 minut. Na drugim miejscu znalazła się kategoria marketingu (136 minut), a dalej: medycyna (127 minut) i edukacja (76 minut).

Największe zaangażowanie użytkowników w obszarze edukacji

W najnowszym raporcie “State of online events” przedstawiono również, jak wygląda zaangażowanie użytkowników w poszczególnych branżach. Na pierwszym miejscu znalazła się edukacja z 82 proc. zaangażowaniem, na drugim coaching i consulting (68 proc.) i dalej: marketing (56 proc.) oraz medycyna (35 proc.). 

KONTAKT / AUTOR
Marta Wujek
Rocket Science
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.