Średni czas trwania webinarów dłuższy o już prawie połowę
Jak się okazało Polacy spędzają o 43% więcej czasu na webinarach niż rok temu. Średni czas trwania takiego wydarzenia to w 2022 roku 87 min, podczas gdy w zeszłym roku w Polsce na takie spotkania poświęcali 50 min. Niemcy w 2021 roku na webinary średnio poświęcali 46 min, a w tym roku już 82 min, Austriacy 43 min, a teraz 83 min, a Szwajcarzy 53 min, a teraz 137 min.
Warto dodać, że jak wynika z danych firmy SentiOne w 2022 roku w sieci pojawiło się 50 221 wzmianek związanych z hasłem “webinar”, a łączy ich zasięg to 44 mln. Dane te potwierdzają, że użytkownicy są zainteresowani tym obszarem.
Same spotkania online również są coraz dłuższe
Webinary to jeden rodzaj wydarzeń, jakie odbywają się za pomocą platformy ClickMeeting, jednak poza nimi sami ze sobą, w kontaktach szkolnych, czy z pracy również spotykamy się online. Według danych ClickMeeting coraz więcej czasu spędzamy na spotkaniach online. W 2021 roku w Polsce średni czas wirtualnego połączenia wynosił 51 min, a w tym roku już 61 min. W Niemczech 56 min, a teraz 60 min, a w Austrii 58 min, a teraz 83 min. Jedynie w Szwajcarii średni czas trwania takich spotkań spadł z 48 min na 36 min.
Ponieważ ClickMeeting widzi coraz większe zainteresowanie obszarem webinarów, również tych płatnych, firma postanowiła opublikować obszerny poradnik “Promocja webinaru krok po kroku. Poradnik dla organizatora”. Osoby zainteresowane publikacją mogą ją znaleźć TUTAJ. Autorzy opracowania między innymi podpowiadają, jak dobierać tematy webinarów, automatyzować wysyłkę materiałów, zajmować wyższe pozycje w przeglądarce, czy konfigurować pierwsze kampanie reklamowe webinarów.