Ponad połowa Polaków nie zawsze, a blisko 12 proc. w ogóle nie zapoznaje się z politykami prywatności
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez polski ClickMeeting, ponad 57 proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się okazuje, nie w każdym przypadku. Według przygotowanego przez platformę raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52 proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12 proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia.
2022-04-04, 09:55

Ochrona prywatności a wybór narzędzia do komunikacji online
Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, ułatwiających szybkie porozumiewanie się
na odległość. I jak pokazuje badanie ClickMeeting, Polacy przy wyborze narzędzia
do komunikacji, niemal zgodnie twierdzą, że zwracają uwagę na ochronę prywatności
i jest ona dla nich ważna (92 proc.). Jedynie 3 proc. nie przywiązuje do tej kwestii
wagi, a 4 proc. nie była w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie.


Wiele mówi się o prywatności w kwestii narzędzi używanych do codziennej
komunikacji prywatnej, jednak wciąż mało o wydarzeniach i spotkaniach online, które
również stały się częścią tej codzienności – mówi Dominika Paciorkowska,
Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting. – Powinniśmy zwracać
większą uwagę na to, czy dane, które powierzamy podmiotowi świadczącemu takie
usługi są odpowiednio chronione. W ClickMeeting zapewniamy komfort i
bezpieczeństwo zarówno uczestnikom, jak i organizatorom wydarzenia.

Chcemy prywatności, lecz nie zawsze zapoznajemy się z politykami jej
dotyczącymi.

W związku dużą i utrzymującą się popularnością wszelkiego rodzaju wydarzeń
online, ClickMeeting postanowił sprawdzić, czy użytkownikom webinarów zależy na
tym, aby jego organizator odpowiednio zadbał o ich prywatność podczas jego
trwania. Okazało się, że niemal 74 proc. respondentów bardzo na tym zależy. Jest to
obojętne niemal 1/5 badanych, a nie zwraca na to uwagi blisko 5 proc. Natomiast
tylko 4 proc. akceptując politykę prywatności i regulamin wydarzenia, zawsze
zaznacza wszystkie zgody. 74 proc. wyraża jedynie zgody wymagane do zapisu, 5
proc. zdarzyło się zrezygnować z rejestracji, jeśli zakres zgód był zbyt szeroki. Zgody
opcjonalne, o charakterze marketingowym zaznacza 17 proc. Polaków, o ile
interesuje ich dany produkt lub firma.


A czy Polacy sprawdzają, na co wyrażają zgodę, akceptując regulamin wydarzenia
lub politykę prywatności? Tylko blisko 36 proc. weryfikuje je w każdym przypadku, a
52,5 proc. nie zawsze, choć się stara. Ponad 10 proc. nie ma na to czasu, przy czym
całkowicie nie ma to znaczenia zaledwie dla 1 proc. ankietowanych.

KONTAKT / AUTOR
Karolina Krzeska
Rocket Science
785857662
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.