Aż 83 proc. Polaków dostrzega zalety automatyzacji. Wykorzystują ją również do zarabiania
Już 83 proc. Polaków badanych przez polski ClickMeeting przyznaje, że automatyzacja przyspiesza pracę. Jej szersze wdrożenie mogłoby pomóc w radzeniu sobie z poczuciem przepracowania, z którym mierzy się aż co 5. badany. Automatyzacja otwiera również zupełnie nowe możliwości zarabiania dla ekspertów, takie jak webinary automatyczne – dzięki nim jeden z organizatorów zarobił blisko 700 tys. zł na serii wydarzeń dotyczących zdrowia psychicznego.
2025-03-24, 12:57

Według obecnych szacunków prawie połowę czasu pracy zajmują w Polsce czynności, które, przy aktualnym poziomie rozwoju technologii, mogłyby zostać zautomatyzowane. Jak przyznaje 83 proc. Polaków biorących udział w badaniu ClickMeeting, lidera polskiego rynku webinarów i spotkań online, automatyzacja pracy pomaga w wykonywaniu zadań. Jednocześnie blisko połowa ankietowanych zwraca uwagę na fakt, że procesy w ich miejscach zatrudnienia wymagają usprawnienia lub uproszczenia, ponieważ pochłaniają zbyt wiele czasu lub są nadmiernie skomplikowane. 

Automatyzacja części zadań mogłaby bardzo pomóc w zachowaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym oraz ułatwić wprowadzenie w życie planu skrócenia tygodniowego wymiaru godzin pracy. Z pewnością spore nadzieje w tym zakresie wiążemy również z rozwojem narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, a ich opanowanie będzie kluczową kompetencją na rynku pracy przyszłości – mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager z ClickMeeting.

Warto w tym kontekście wspomnieć również o tym, że tylko co 3. osoba biorąca udział w badaniu ClickMeeting zadeklarowała, że zachowuje work-life balance. Co 5. ankietowany mierzy się z poczuciem przepracowania. Aż 66 proc. jest zdania, że Polacy pracują więcej niż mieszkańcy innych krajów europejskich, co potwierdzają dane Eurostatu – spędzamy w pracy średnio 40 godzin tygodniowo, podczas gdy unijna średnia wynosi 37,5 godziny. 

Automatyzacja pozwala zwiększać przychody

Aspektem, który zdaniem aż 75 proc. badanych mógłby poprawić wydajność pracy, jest korzystanie z narzędzi wspierających organizację spotkań online, jak np. automatyczne zapisywanie ich przebiegu. Zresztą automatyzacja w tym zakresie nie tylko ułatwia pracę, ale też otwiera zupełnie nowe możliwości przed wszystkimi, którzy chcieliby zarabiać dzięki dzieleniu się z innymi swoją ekspercką wiedzą czy pasją. Dzięki webinarom automatycznym (czyli nagranym wcześniej, ale zawierającym wszystkie elementy typowe dla spotkania na żywo, jak ankiety, pytania i odpowiedzi oraz czat), jeden z ekspertów zajmujących się zdrowiem psychicznym za pośrednictwem ClickMeeting wygenerował przychód ponad 686 tys. zł na serii 32 webinarów. Inny specjalista osiągnął 96,1 tys. zł z jednego wydarzenia na żywo, w którym wzięło udział 881 osób, a następnie kolejne 38,2 tys. zł, sprzedając nagranie webinaru w formule na żądanie. Z kolei ekspert szkolenia psów uzyskał ponad 70 tys. zł przychodu z zaledwie sześciu wydarzeń. Dochody z organizacji różnego rodzaju kursów, spotkań online i szkoleń stanowią  już ponad 30 proc. przychodów twórców internetowych, przewyższając wpływy m.in. ze współprac reklamowych.

Wyraźnym trendem, widocznym na całym świecie, jest przesuwanie się punktu ciężkości w zarobkach twórców. Jak pokazują wspomniane wyżej kwoty, potencjał finansowy dzielenia się wiedzą ekspercką jest naprawdę wysoki, wymaga jednak przemyślanej strategii i, przede wszystkim, interesującej treści – podsumowuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager z ClickMeeting.

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.